مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 22:122022-03-01اجتماعي

آذربایجان غربی دارای شرایط ویژه توپوگرافی است


مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی به لحاظ برخورداری از شرایط ویژه و واقع شدن در 3 حوضه آبخیز کشور که در آن 30 تالاب طبیعی دایمی و فصلی ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی مهران نظری مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار داشت: آذربایجان غربی  به لحاظ برخورداری از شرایط ویژه و واقع شدن در 3 حوضه آبخیز کشور که در آن 30 تالاب طبیعی دایمی و فصلی ، شور یا شیرین ، طبیعی و یا انسان ساخت  وجود دارد دارای موقعیت محیط زیستی ویژه است.

وی گفت:از این تالاب ها 13 تالاب دائمی و 17 تالاب فصلی در استان هستند که 6 تالاب آن تحت عنوان 4 سایت رامسر و دو تالاب با عنوان منطقه شکار ممنوع ثبت شده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این تالاب ها تعداد 15 آب بند و 20 مورد سد در استان موجود است که اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی به منظور حفاظت و  مدیریت این عرصه های آبی اقدامات فراوانی را انجام داده است.

نظری خاطرنشان کرد: از جمله موارد انجام شده می توان به تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب های سولدوز، کانی برازان و نوروزلو و برگزاری مستمر کمیته ها ی پیش بینی شده در این برنامه ها در شهرستان های مربوطه اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان غربی دارای شرایط ویژه توپوگرافی است

آذربایجان غربی دارای شرایط ویژه توپوگرافی است