مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 14:072022-03-01سياسي

وزارت نیرو مشکل آب دشت آزادگان را جدی بگیرد


نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس با بیان اینکه آب کرخه به کمتر از حد نرمال رسیده و مشکلات زیادی را برای کشاورزان منطقه ایجاد کرده، گفت: لازم است مسئولان وزارت نیرو فکری به حال این مشکل کنند.

- قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آ زادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: امروز آب کرخه به کمتر از حد نرمال رسیده و آب ذخیره شده پشت سد وضعیت جالبی ندارد و این موضوع مردم را به ویژه کشاورزان دشت آزادگان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی افزود: آب ذخیره شده در پشت کرخه در حال حاضر 25 هزار متر پایین تر از توربین های این سد است که این مسئله باعث شده تا هم برق توربین های این سد از مدار خارج شود و هم اینکه مشکلات جدی در حوزه آب را داشته باشیم.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس اظهار داشت: متأسفانه در حوزه مدیریت آب، ما دچار مشکلاتی هستیم و با توجه به شرایط موجود مسئولان امر می توانند مدیریت بهتری در این حوزه داشته باشند.

ساعدی خاطرنشان کرد: امروز در بالادست رودخانه کرخه در استان های ایلام و همدان نیز بارندگی به قدر کافی نداشته ایم و ذخایر استراتژیک سد سیمره در بالادست سد کرخه هم برای ایلام و هم برای خوزستان استفاده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت نیرو مشکل آب دشت آزادگان را جدی بگیرد

وزارت نیرو مشکل آب دشت آزادگان را جدی بگیرد