مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 09:122022-03-01سياسي

پیامبر(ص) مفهوم انسان را باز تعریف کرد


یک استاد معارف اسلامی دانشگاه اصفهان گفت: پیامبر(ص) با بعثت خود مفهوم انسان را باز تعریف کرد و باعث شد تا انسان خدا را به عنوان یک حقیقت و کمال بی نهایت بشناسد.

- ایسنا/اصفهان یک استاد معارف اسلامی دانشگاه اصفهان گفت: پیامبر(ص) با بعثت خود مفهوم انسان را باز تعریف کرد و باعث شد تا انسان خدا را به عنوان یک حقیقت و کمال بی نهایت بشناسد.

حجت الاسلام مجتبی سپاهی با تبیین مفهوم بعثت به عنوان یک درس عمیق انسان شناسانه برای بشر در تمام دوران ها، اظهار کرد: در موضوع مبعث، اراده الهی این بود که یک تحول ساختاری، فکری، شخصیتی و روحی در انسانیت انسان ایجاد شود و طبیعی است که وقتی انسان ها بخواهند حرکت یا تحولی در خود ایجاد کنند، فردی از میان آن ها برگزیده می شود که پیش از این موفق به ایجاد یک تحول عمیقِ برآمده از یک ارتباط با عالم ملکوت و غیب در وجود خود شده باشد.

وی در توصیف شخصیت چنین انسانی، ادامه داد: فردی که یک تحول عمیق برآمده از غیب را تجربه کرده، دچار نوعی بعثت و برانگیختگی فراگیر شخصیتی در تمام ابعاد وجودی خود می شود، او تعمق در عالم ملکوت و سیر و سفرهای درونی را درک می کند و به ارتباط با ذات اقدس الله می رسد، چنین فردی مجموعه اتفاقاتی را تجربه می کند که برای انسان های معمولی دیگر قابل تصور نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیامبر(ص) مفهوم انسان را باز تعریف کرد

پیامبر(ص) مفهوم انسان را باز تعریف کرد