مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 07:522022-03-01سياسي

ضرورت اتکای ملّت ها به خود، درس بزرگ جنگ اوکراین است


کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: درس بحران اوکراین آن است که باید ملت ها آنقدر به خودشان متکی باشند که در روز مبادا چشمشان به کمک غرب و شرق نباشد.

- حسن لاسجردی کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به مناقشه بین اوکراین و روسیه و پیام های سیاسی آن اظهار داشت: موضوع اوکراین و چالش بین شرق و غرب از چند جهت قابل بررسی است که جنبه اول منازعه بین غرب و شرق هست چون به هر جهت روس ها ادعای ارضی در این صحنه دارند؛ همچنان که ناراضیان اوکراین هم چنین چالشی دارند.

وی با بیان اینکه موضوع دوم مسئله ناتو هست که از گذشته های دور موضوع پیشروی اش به سمت شرق برای مسکو مسئله بوده و به ویژه برای کشورهایی که در سال های گذشته با روسیه همراه بوده اند، این مسئله چالش برانگیز بوده است، گفت: در نهایت آنچه مهم تر است جناح ملی گرای روسیه است که خیلی ها سعی می کنند این موضوع را عامل مهم تحولات اخیر مثل بحث اوکراین قرار دهند و به نظر برخی صاحبنظران، ملی گرایان روس معتقدند که می توان امپراطوری شوروی را دوباره احیا کرد و روسیه را به مدار قدرت های بزرگ برگرداند.

ملت ها آنقدر متکی به خود باشند که چشمشان به کمک غرب و شرق نباشد لاسجردی افزود: در بده بستان های قدرت های بزرگ آنچه مهم است، منافع آنها و نادیده گرفتن کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت اتکای ملّت ها به خود، درس بزرگ جنگ اوکراین است

ضرورت اتکای ملّت ها به خود، درس بزرگ جنگ اوکراین است