مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 16:222022-02-28اجتماعي

ممنوعیت خرید و فروش گونه های جانوری حیات وحش در استان همدان


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از ممنوعیت خرید و فروش برخی گونه های جانوری و گیاهی در ایام پایانی سال خبر داد و گفت: در صورت مشاهده با متخلفین برابر قوانین و مقررات برخورد می شود.

- به گزارش، محسن جعفری نژاد اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و تجربیات سال های گذشته، برخی افراد فرصت طلب و سودجو اقدام به خرید و فروش گونه های مختلف جانوری نظیر مارمولک ها، مارها، لاک پشت برکه ای و یا سمندرها در اماکن عمومی می کنند.

وی گفت: این امر خلاف قوانین و مقررات محیط زیست است و علاوه بر تشکیل پرونده قضایی، ضرر و زیان ناشی از زنده گیری جانوران وحشی از آنها نیز اخذ می شود همچنین خرید و فروش گونه های غیربومی بدون مجوز سازمان محیط زیست نیز تخلف محسوب می شود و در مراجع قضایی قابل پیگیری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: نظر به هماهنگی های به عمل آمده و تشکیل جلسات مربوطه با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در آستانه عید نوروز و ایام تعطیلات با متخلفانی که اقدام به خرید و فروش گونه های جانوری وحشی در اماکن عمومی و میادین یا بازارها نمایند به شدت برخورد خواهد شد.

جعفری نژاد تصریح کرد: به همین منظور گشت های ویژه یگان حفاظت محیط زیست جهت کنترل این قبیل فعالیت های غیرمجاز در سطح استان و همه شهرستان های تابعه تشک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت خرید و فروش گونه های جانوری حیات وحش در استان همدان

ممنوعیت خرید و فروش گونه های جانوری حیات وحش در استان همدان