مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 09:422022-02-28اقتصادي

توزیع 400 هزار اصله نهال به متقاضیان در بیرجند


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیرجند گفت: به مناسبت هفته درختکاری تعداد 400 هزار اصل نهال بین متقاضیان توزیع می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، ابراهیم علی پور، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیرجند امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با نزدیک شدن مراسم روز درختکاری(15 اسفند) و هفته منابع طبیعی نیازسنجی های ابتدایی صورت گرفته و هیچ گونه محدودیتی در توزیع نهال غیرمثمر نداریم.

وی افزود: علاوه بر مکان های از پیش تعیین شده کاشت نهال در مکان های عمومی روستاها، مساجد، مراکز خدمات جهاد کشاورزی، معابر روستایی و درمانگاه ها انجام خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیرجند تصریح کرد: به مناسبت هفته درختکاری آمادگی این اداره برای توزیع 400هزار اصله نهال بین متقاضیان وجود دارد.

علی پور خاطرنشان کرد: یک نهالستان فعال و دارای مجوز در سطح 32هکتار، هر ساله بسته به نیاز و تخصیص اعتبار از 150 هزار تا 500 هزار اصله نهال از گونه های مختلف جنگلی و مرتعی(زیتون تلخ، اقاقیا، آسماندار، زبان گنجشک، کاج و سرو) و دو گونه مثمر بادام و سنجد تولید می کند.

وی با بیان اینکه فرآیند تولید نهال سه تا پنج سال طول می کشد تا به عرصه (محل کاشت نهایی) ملحق شود، گفت: تولید نهال ها هزینه های هنگفتی دارد که با قیمت بسیار ناچیز در اختیار متقاضیان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 400 هزار اصله نهال به متقاضیان در بیرجند

توزیع 400 هزار اصله نهال به متقاضیان در بیرجند