مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 12:472022-02-27سياسي

کاشی های امامزاده اسماعیل به سرقت نرفته است


معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان درباره ابهامات مطرح شده پیرامون سرقت بخشی از کاشی های امامزاده اسماعیل، توضیحاتی را بیان کرد.

- خبر تخریب گنبد و کاشی های امامزاده اسماعیل اصفهان از حدود یک سال گذشته، رسانه ای شد که پیرو آن رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان آمادگی اوقاف برای مرمت این بنا را با نظارت میراث فرهنگی اعلام کرد.

امروز عکس هایی از بنای امامزاده اسماعیل در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد هنوز اقدام جدی ای برای مرمت این بنای تاریخی صورت نگرفته و گویا بخشی از کاشی های دیوار یکی از ورودی ها نیز سرقت شده است.

سید مهدی موسوی، معاون اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در گفت و گو با ایسنا و در پاسخ به ابهامات موجود اظهار کرد: میراث فرهنگی از حدود دو ماه گذشته موضوع مرمت بنای امامزاده اسماعیل خیابان هاتف اصفهان را در دستور کار قرار داده و پیرو آن نامه نگاری هایی با اداره اوقاف مبنی بر همکاری در مرمت این اثر انجام گرفت.

او با توضیح اینکه اداره میراث فرهنگی برای این پروژه، نامه درخواست اعتبار به وزارتخانه را نیز ابلاغ کرده است، ادامه داد: از آنجایی که اداره اوقاف توانایی مالی برای انجام این کار را دارا بود، تأمین بودجه با همکاری اداره اوقاف انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشی های امامزاده اسماعیل به سرقت نرفته است

کاشی های امامزاده اسماعیل به سرقت نرفته است