مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 10:322022-02-27سياسي

امام کاظم(ع) الگوی صبر و سیاست مداری


بیست و پنجم رجب، سالروز شهادت امامی است که زندگی اش همزمان با دوران خلافت 4 خلیفه عباسی بود و اخلاق فردی و اجتماعی و شیوه مبارزه سیاسی اش، همواره درس آموز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، عقربه تاریخ که به بیست ‏و پنجم رجب نزدیک می شود، تقویم روی سیاه ترین نقطه خود ایست می کند، دوباره ثانیه‏ ها به فریاد می ‏آیند.

از نگاه دیوارهای شهر، غم می‏ چکد.

ناله حزین مرغان عاشق است که به گوش می‏ رسد و صدای کشیده شدن جسمت در میان زنجیرهایی که زمین هم تاب شنیدن صدایشان را ندارد دل هر سنگ دل و گبری را به درد می آورد.

می‏ گویم: یا باب‏ الحوائج و در قنوتم یک آسمان التجا گل می کند.

کیستی ای روح نیایش، سبب ساز رحمت واسعه الهی.

کیستی تو که می ‏شود با التجای به تو، تمام نابسامانی ها را سامان بخشید، تمام دردها را درمان کرد و تمام غصه ‏ها را از دل زدود؟  کیستی تو ای روح نماز که حتی دشمنت به خاکساری نیایشت غبطه می ‏خورد؟ حضور آسمانی تو را چه کسی می تواند انکار کند؛ حتی در زندان و در تنگنای تمام سیاه ‏چال‏ ها؟! بریده باد دستی که زنجیر را به ملازمت پاهایت برگزید! آخر چگونه می ‏شود مفهوم ناب آزادی و آزادگی را به بند کشید؟ مولا جان، شگفتا از صبر تو؛ صبر مقابل سیه ‏کارترین ستمگران روزگار، صبر مقابل تمام ناروایی های زندان و زندانیان! بریده باد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام کاظم(ع) الگوی صبر و سیاست مداری

امام کاظم(ع) الگوی صبر و سیاست مداری