مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 23:472022-02-26اقتصادي

طرح مافیا واردکنندگان برای تضعیف ایربگ تولید داخل با شکست روبرو شد


پس از آنکه در 20 دی ماه در نتیجه تصادف زنجیره ای در محور بهبهان به رامهرمز استان خوزستان بیش از 50 نفر مصدوم و کشته شدند، بحث باز نشدن ایربگ خودروهای تولید داخل مورد انتقاد بسیاری از فعالان بازار و اصحاب رسانه قرار گرفت.

منتقدین باز نشدن ایربگ خودروهای تصادفی، شرکت های خودرو ساز و قطعه ساز را به رعایت نکردن استانداردهای ایمنی در ساخت ایربگ متهم کرده و مدعی شدند که شرکت های تولید کننده به جای ایربگ از پلاستیک در محصولات خود استفاده کرده و تولیدات آنان توانایی رقابت با محصولات وارداتی را ندارند.

با گذشت یک ماه از حادثه دردناک تصادف بهبهان و به رغم سیاه نمایی منتقدین بازار در مورد بی کیفیت بودن و نقص فنی در ایربگ های تولید داخل، وزارت صنعت بعد از انجام تحقیقات گسترده مهر تایید بر کیفیت ایربگ های تولید داخل زد.

در همین مورد سهیل معمارباشی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی آخرین گزارش باز نشدن ایربگ ها در حادثه تصادف محور بهبهان- رامهرمز و بازخوانی ACU ایربگ ها نشان داد در هیچ یک از خودروهای یاد شده مشکل از کیسه هوا نبوده است.

وی افزود: بازخوانی نتایج ACU ایربگ ها نشان داد که شتاب منفی و شرایط لازم برای باز شدن آنها به جز یک مورد خودروی سمند سورن در سایر خودرو ها ایجاد نشده و در نتیجه ایربگ ها باز نشدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح مافیا واردکنندگان برای تضعیف ایربگ تولید داخل با شکست روبرو شد

طرح مافیا واردکنندگان برای تضعیف ایربگ تولید داخل با شکست روبرو شد