مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 17:322022-02-26بين الملل

افشای اسنادی محرمانه از نقش آمریکا در جنگ های یمن+تصاویر


رسانه های یمنی با افشای اسنادی محرمانه فاش کردند که جنگ های استان صعده در سال 2004 علیه جنبش انصارالله در راستای خدمت به طرح های آمریکا انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، منابع رسمی یمن، عصر امروز (شنبه)، حقایق جدیدی از جنگ دولت وقت این کشور در سال 2004 علیه جنبش انصارالله یمن در استان صعده (شمال) منتشر کردند.

مرکز اطلاع رسانی جنبش انصارالله یمن بخش سوم اسناد مربوط به هدف جنگ های استان صعده یمن و تلفات جانی و خسارت های مادی ناشی از این جنگ ها را منتشر کرد که نشان می دهند دولت وقت این کشور از سال 2004 تا 2008 در راستای خدمت به آمریکا سعی بر سرکوب جنبش انصارالله داشته است.

دولت علی عبدالله صالح در 18 ژوئن 2004 جنگ علیه جنبش انصارالله را در استان صعده به رهبری سید حسین بدرالدین الحوثی آغاز کرد و با تانک و توپخانه و جنگنده و ده ها گردان و هزاران نیروی نظامی به این استان یورش برد.

 در دو سند اول از بخش سوم مجموعه اسناد محرمانه، اشاره شده است که هدف از جنگ ها در استان صعده یمن خاموش کردن صدای مردم و جلب رضایت کشور آمریکا بوده است و نه شورش مردم آنطور که نظام پیشین این کشور ادعا می کرده است.

    این اسناد در بردارنده دستوراتی از علی عبدالله صالح به وزیر کشور وقت است که صالح از او خواسته است از سید بدرالدین الحوثی ، فرزندان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای اسنادی محرمانه از نقش آمریکا در جنگ های یمن+تصاویر

افشای اسنادی محرمانه از نقش آمریکا در جنگ های یمن+تصاویر