مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 13:272022-02-26اقتصادي

شیراز، کیش و چابهار رکورد ترکیه و ارمنستان را زدند!


سال هاست بر طبل ارزان سازی سفر کوبیده می شود، اما فقط صدای توخالی از آن به گوش می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایده آلِ متولیان سفر، دهه ها بر این بوده که مردم با تور سفر کنند تا هم سفرِ ارزان تر و سازمان یافته تری را تجربه کنند و هم چرخ اقتصاد صنعت گردشگری و مشاغل آن بچرخد، اما مرور قیمت تورها نشان می دهد سفرِ ارزان با تور، درحال حاضر آرمان و ایده آلی بیش نیست.

در آستانه تعطیلات نوروز، اگرچه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی سفر تاکید بر منطقی و ارزان شدن قیمت خدمات دارد، اما تا کنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

حتی با وجود آن که دستگاه حاکمیت و دولت بر مزایا و ارزش افزوده صنعت گردشگری برای کشور بارها تاکید کرده و تقویت آن را خواستار شده اند، اما نه تنها هیچ اقدام حمایتی برای منطقی شدن قیمت خدمات سفر صورت نگرفته که هر بار با ارائه طرحی در مجلس و یا تصویب مصوبه ای به ویژه در بخش مالیات ها گامی در راستای گران تر شدن و خروج سفر از دسترس گروه های بیشتری از مردم برداشته شده است، به طوری که طبق آخرین گزارش های مرکز پژوهش های مجلس 40 درصد مردم کشور همچنان امکان سفر رفتن ندارند.

درحال حاضر، قیمت تورهای نوروزی چابهار، کیش، قشم و حتی شیراز از یک سفر معمولی به شهرهای وان و استانبولِ ترکیه و ایروانِ ارمنستان گران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیراز، کیش و چابهار رکورد ترکیه و ارمنستان را زدند!

شیراز، کیش و چابهار رکورد ترکیه و ارمنستان را زدند!