مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 08:472022-02-26اقتصادي

ثبت اختراع پروتز مکانیکی پنجه دست انسان


بیومکانیک دانشگاه بیرجند بیان کرد: پروتز مکانیکی پنجه دست انسان با 10 درجه آزادی به همت محققان دانشگاه بیرجند ساخته و ثبت اختراع شد.

- ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست گروه پژوهشی ارتوپدی-بیومکانیک دانشگاه بیرجند بیان کرد: پروتز مکانیکی پنجه دست انسان با 10 درجه آزادی به همت محققان دانشگاه بیرجند ساخته و ثبت اختراع شد.

وحید اربابی، در مورد ثبت اختراع پروتز مکانیکی پنجه دست انسان گفت: معلولیت دست محدودیت بزرگی در کیفیت زندگی افراد ایجاد می کند؛ علی رغم سرمایه گذاری های گسترده موسسات و شرکت های مختلف بین المللی و ارائه نمونه های متنوع پروتزهای الکترونیکی و هیدرولیکی، همچنان خلاء یک پروتز کاربردی و ارزان قیمت که بتواند نیازهای ضروری روزمره فرد معلول را پوشش دهد احساس می شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: این موضوع گروه پژوهشی ارتوپدی-بیومکانیک دانشگاه بیرجند را بر آن داشت تا با طراحی یک پروتز مکانیکی گامی در جهت رفع این مشکل بردارد.

در این محصول با ترکیب دو مکانیزم هیدرولیکی توزیع نیرو و مکانیزم انتقال نیرو از بدن انسان به پروتز و همچنین استفاده از یک شیر هیدرولیکی سه حالته به خوبی می توان ضمن ایجاد قابلیت گرفتن اجسام (grasping)، حالت های مختلف گرفتن اجسام (grip) را نیز شبیه سازی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اختراع پروتز مکانیکی پنجه دست انسان

ثبت اختراع پروتز مکانیکی پنجه دست انسان