مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 23:472022-02-25سياسي

گچ بری ارمغان هنرمند اصفهانی برای کشورهای جهان


فرزند هنرمند معمار اصفهانی با اشاره به ویژگی ها و سبک ویژه مرحوم سیدرضا روحانی اصفهانی در گچ بری، گفت: مرحوم پدر در تعدادی از کشورهای جهان از جمله کویت، - سیدمجتبی روحانی اصفهانی، فرزند هنرمند معمار اصفهانی، در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: مرحوم پدر در خانواده ای مذهبی متولد شد و هنر گچ بری را از دوران نوجوانی نزد پدرش استاد سیدمیرزا روحانی اصفهانی فراگرفت.

وی ادامه داد: سیدرضا روحانی اصفهانی بعد از مستقل شدن از هر فرصتی برای تجلی بخشی این هنر استفاده کرد و حتی در دوران سربازی نیز از این هنر در بخش هایی از زیباسازی مراکز آموزشی نظامی و پادگان ها بهره جست.

روحانی اصفهانی به بهره گرفتن این استاد هنرمند از مضامین قرآنی و معنوی در خلق نقش و نگارهای هنری اشاره کرد و افزود: مرحوم پدر در برخی از آثار خود مضامین عرفانی و عبادی چون رکوع و خلقت انسان از منظر قرآن را در قالب نقش و نگارهای هنری به تصویر کشید.

فرزند این هنرمند فقید با اشاره به پیشینه این هنرمند در خلق آثار بدیع هنری ابراز کرد: یکی از ویژگی های هنری وی تسلط بر سبک های معماری سنتی و تاریخی بود و بر همین اساس توانست گچ بری های عصر صفوی یا سلجوقی را در بسیاری از آثار خود پیاده سازی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گچ بری ارمغان هنرمند اصفهانی برای کشورهای جهان

گچ بری ارمغان هنرمند اصفهانی برای کشورهای جهان