مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 21:422022-02-25بين الملل

اسنادی از نقش آمریکا در شهادت حسین بدرالدین الحوثی


طبق اسناد تازه افشا شده، دولت آمریکا در شهادت و ترور رهبر سابق حوثی های یمن نقش فعالی داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، طبق اسناد تازه کشف شده، دولت آمریکا در سال 2004 در حمله دولت وقت یمن به استان صعده و ترور حسین بدرالدین الحوثی مشارکت مستقیم داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری سبأنت، دولت علی عبدالله صالح در 18 ژوئن 2004 جنگ علیه جنبش حوثی ها در استان صعده به رهبری سید حسین بدرالدین الحوثی را آغاز کرد و با تانک و توپخانه و جنگنده و دهها گردان و هزاران نیروی نظامی به این استان یورش برد.

این جنگ پنج روز پس از بازگشت علی عبدالله از آمریکا و دیدار با جرج بوش و معاونش دیک چنی ، دونالد رامسفلد وزیر دفاع و کالین پاول وزیر خارجه وقت آمریکا و مقامات سیا و اف بی آی، آغاز شد.

در ابتدای امر آمریکایی ها گمان می کردند که علی عبدالله صالح در عرض چند هفته بتواند نبرد را برده و شهید حسین بدرالدین الحوثی را به شهادت برساند، بنابراین سعی می کردند تا از هرگونه اظهار وجود در این جنگ بپرهیزند.

اما ناکامی دولت عبدالله صالح در پیروزی موجب شد تا آمریکایی ها به شکل مستقیم وارد عمل شوند و دو ماه پس از آغاز جنگ، فرمانده فرمالندهی شاخ آفریقا وارد صنعاء شد تا عبدالله صالح را در این جنگ یاری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسنادی از نقش آمریکا در شهادت حسین بدرالدین الحوثی

اسنادی از نقش آمریکا در شهادت حسین بدرالدین الحوثی