مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 07:522022-02-25پزشكي

دانشجویان پزشکی تا چه میزان خطر کرونا را درک می کنند؟


پژوهشگران با انجام یک مطالعه دانش دانشجویان پزشکی در مورد کووید-19 و رفتارهای پیشگیرانه و میزان درک خطر آن ها از همه گیری را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دانشجویان پزشکی اولین افرادی هستند که ممکن است با افراد مبتلا به کرونا تماس نزدیک داشته باشند و به همین دلیل بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار می گیرند.

در صورتی که این دانشجویان، دانش و آگاهی مناسبی نداشته باشند، ممکن است استرس و اضطراب زیادی را تجربه کرده و همین موضوع تصمیمات پزشکی آن ها را دچار اختلال کند.

با توجه به اهمیت این موضوع؛ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انجام یک تحقیق در هفته اول پس از شیوع کرونا ویروس در ایران، به بررسی میزان دانش دانشجویان پزشکی در مورد کووید-19، رفتارهای پیشگیرانه، خودگزارش دهی و میزان درک خطر این افراد از همه گیری پرداختند.

پژوهشگران در این مطالعه، 240 نفر از دانشجویان پزشکی سال پنجم تا هفتم را با استفاده از پرسش نامه آنلاین مورد ارزیابی قرار دادند.

بررسی پرسش نامه ها نشان داد که میانگین سنی شرکت کنندگان در این تحقیق حدود 23 سال بود و حدود 41 درصد از آن ها زن و 59 درصد، مرد بودند.

بر اساس این بررسی ، زنان درک خطر کم تری از این ویروس داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجویان پزشکی تا چه میزان خطر کرونا را درک می کنند؟

دانشجویان پزشکی تا چه میزان خطر کرونا را درک می کنند؟