مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 10:522022-02-24اقتصادي

«دشت تاقیر» شهرستان مراوه تپه تشنه نگاه به تدبیر مسوولان دارد


انصافا مردمان مرزنشین ترکمن صحرا بسیار مسئولیت پذیر و صبور هستند اما چرا مسوولان تدبیری برای رگ های خشک اراضی وسیع شهرستان مراوه تپه نمی اندیشند تا مردم رنج دیده گلستان به اعتماد خود دلگرم شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس ، ایستگاه پمپاژ آب دشت تاقیر در شهرستان مراوه تپه 10 سال پیش با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال نیمه کاره رها شده است و با کمی تدبیر و کمی اعتبار می توان آن را به بهره برداری رساند.

این ایستگاه پمپاژ که در 9 کیلومتری دشت تاقیر واقع شده ظرفیت بسیار با ارزشی است تا این منطقه خشک را با آب رودخانه اترک به دشت سبز تغییر دهد.

با کمی محاسبه با توجه به بالا رفتن نرخ دلار در کشور تخمین زدن اعتبار بالای این ایستگاه که شاید در این برهه زمانی اگر استارت می خورد رقمی بالغ بر 1000 میلیارد تومان را دربر می گرفت، اما این ایستگاه پمپاژ با 30 میلیارد تومان تاسیس شده و در نقطه پایانی راه اندازی نگاه به تدبیر استاندار و نماینده شهرستان دارد.

  به گفته سرپرست فرمانداری شهرستان مراوه تپه، با تکمیل این پروژه می توان بیش از 1200 هکتار اراضی را در حوزه روستای آق توقای آبیاری کرد.

برخی کشاورزان منطقه با آغاز پروژه ایستگاه پمپاژ آب سرمایه گذاری کرده حدود 300 هکتار از اراضی خود را لوله کشی کرده برای آبیاری قطره ای آماده کرده ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دشت تاقیر» شهرستان مراوه تپه تشنه نگاه به تدبیر مسوولان دارد

«دشت تاقیر» شهرستان مراوه تپه تشنه نگاه به تدبیر مسوولان دارد