مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 16:322022-02-23اقتصادي

کاهش مهاجرت قوها به مازندران/ 220هزار قطعه پرنده مهاجر سرشماری شدند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، کوروس ربیعی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش جمعیت پرندگان مهاجر به طبیعت استان، اظهار کرد: امسال از اواسط دی تا اوایل بهمن سرشماری در حدود 37 مکان تالابی شامل آب بندان ها، سواحل، تالاب فریدونکنار مشتمل بر 6 دامگاه و مجموعه خلیج و تالاب میانکاله انجام  شد.

وی افزود: براین اساس 85 گونه شامل 220هزار قطعه پرنده سرشماری شدند که 16 گونه مرغابی ها، چنگرها، باکلان ها، فلامینگو و قوها از مهمترین پرندگان هستند.

مسؤول حیات وحش حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به سرشماری 108هزار قطعه پرنده در تالاب میانکاله، افزود: بقیه پرندگان مربوط به سایر مناطق استان بوده که نسبت به میانگین مدت مشابه سال گذشته کاهش قابل توجه داشته است.

این مسؤول با بیان اینکه معمولا سال های گذشته بین 400هزار قطعه وارد طبیعت مازندران می شدند، تصریح کرد: البته این میزان کاهش مربوط به تمام گونه ها بوده به عنوان نمونه سال گذشته حدود 4هزار قو وارد استان شدند ولی امسال یک هزار و 500 قطعه قو وارد استان شدند.

ربیعی با اعلام اینکه احتمال دارد دلیل کاهش میزان مهاجرت به تالاب ها براساس شرایط آب و هوایی باشد، گفت: پرندگان مهاجر بسته به شرایط آب به هوایی، دامنه مهاجرت را تغییر می دهند و این کاهش نه مربوط به یک تالاب و نه مربوط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش مهاجرت قوها به مازندران/ 220هزار قطعه پرنده مهاجر سرشماری شدند

کاهش مهاجرت قوها به مازندران/ 220هزار قطعه پرنده مهاجر سرشماری شدند