مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 16:222022-02-23اقتصادي

استمرار خشکسالی در خوزستان/ کشت شلتوک ممنوع شد


داده های آبدهی و ذخیره مخازن سدهای خوزستان نشان دهنده استمرار خشکسالی در حوضه های آبریز خوزستان در سال آبی 1400-1401 است.

- ، بنا به این اطلاعیه در این شرایط و در صورت مدیریت نشدن مصرف آب به خصوص کشت های پرمصرف شاهد تنش های جدی در تأمین نیازهای حیاتی استان شامل نیاز آبی شرب به دلیل افت شدید کیفیت رودخانه ها، نیاز آبی زیست محیطی تالاب های شادگان و هورالعظیم، نیاز آبی دام های سنگین و نیاز آبی نخیلات شادگان، آبادان و خرمشهر و نیز کشت های دائم در حوضه های آبریز در تابستان سال آینده خواهیم بود.

در ادامه این اطلاعیه با استناد به تصویب نامه هیأت وزیران به شماره 23581/ ت 57714 ه مورخ 1399/3/11، آمده است: بررسی لازم از سوی سازمان آب و برق خوزستان صورت گرفته و بر اساس شرایط منابع آبی تشریح شده، امکان تأمین آب در داخل و خارج از شبکه های آبیاری و زهکشی برای کشت محصولات پر مصرف از جمله شلتوک در تابستان سال آینده وجود ندارد.

در این اطلاعیه از کشاورزان خواسته شده از هرگونه ایجاد تعهد در اجاره اراضی یا انعقاد قرارداد شالیکوبی اکیداً خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، سازمان آب و برق خوزستان 25 بهمن ماه، ممنوعیت کشت محصولات پرمصرف آب مانند شلتوک در تابستان 1401 در حوضه آبریز کرخه را نیز اعلام کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استمرار خشکسالی در خوزستان/ کشت شلتوک ممنوع شد

استمرار خشکسالی در خوزستان/ کشت شلتوک ممنوع شد