مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 14:572022-02-23اقتصادي

پایش مزارع خراسان جنوبی برای نابودی زنگ زرد آغاز شد


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: باتوجه به شرایط اقلیمی مناسب برای ایجاد و توسعه بیماری های قارچی گندم و جو به خصوص زنگ زرد در روزهای آتی، - پایش مزارع گندم و جو برای کانون یابی عوامل خسارتزا ضروری است.

مهدی یوسفی، شب گذشته 3 اسفندماه در جلسه ستاد گیاهپزشکی استان بر ضرورت پایش مزارع گندم و جو برای کانون یابی عوامل خسارتزا تاکید کرد و گفت: با آغاز مرحله داشت در مزارع گندم و جو استان، عملیات اجرایی پایش مزارع در سال زراعی جاری آغاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یوسفی افزود: عملیات اجرایی پایش مزارع شامل ردیابی عوامل خسارتزای گیاهی همچون علفهای هرز، آفات گیاهی خصوصا آفت همگانی سن غلات و بیماری های گیاهی بوده که در سطح قریب به 18 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان با نظارت کارشناسان مدیریت ها، مراکز جهاد کشاورزی شهرستان و کلینیک های گیاه پزشکی در قالب شبکه های مراقبت و پیش آگاهی امر پایش عوامل خسارت زا، آموزش و اطلاع رسانی زمان و نحوه مبارزه با آفات و بیماری ها و علف های هرز در محصولات گندم و جو به کشاورزان عزیز را بر عهده دارند.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: با مبارزه به موقع با علف های هرز، تغذیه مناسب و مبارزه با آفات و انواع بیماری های گیاهی می توان تولید را افزایش و از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش مزارع خراسان جنوبی برای نابودی زنگ زرد آغاز شد

پایش مزارع خراسان جنوبی برای نابودی زنگ زرد آغاز شد