مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 13:422022-02-23بين الملل

درخواست فوری مصر از اتحادیه آفریقا درباره سد النهضه


برخی منابع مصری مطلع از پرونده سد النهضه اعلام کردند که قاهره پس از اقدام اتیوپی در آغاز تولید برق از این سد، از اتحادیه آفریقا برای حضور در مذاکرات سه کشور دعوت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت العربی الجدید، برخی منابع دیپلمات و فنی مصری و مطلع از پرونده بحران سد النهضه اتیوپی اعلام کردند، در پی اعلام رسمی آغاز مرحله اول تولید برق از سد النهضه از سوی آدیس آبابا که برخلاف توافقنامه امضا شده در سال 2015 خارطوم است، قاهره طی درخواست فوری از اتحادیه آفریقا، آن را به حضور در مذاکرات میان مصر، سودان و اتیوپی دعوت کرد.

کارشکنی در تشکیل کمیته کارشناسان آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی یکشنبه گذشته عملیات تولید برق از سد النهضه بر روی رودخانه نیل آبی را با راه اندازی یک توربین از مجموع 13 توربین موجود با هدف تولید حدود 200 مگاوات برق کلید زد.

منابع دیپلمات و فنی یادشده به العربی الجدید گفتند: اتیوپی با هماهنگی با یکی از مسئولان اتحادیه آفریقا مانع اقدامات و تلاش ها برای تشکیل کمیته کارشناسان می شود، این کمیته مسئول هدایت مذاکرات میان سه کشور مصر، سودان و اتیوپی در مرحله آتی است.

این منابع اظهار کردند: مصر موسی فکی، رییس اتحادیه آفریقا را به همدستی با آدیس آبابا برای توقف روند مذاکرات و کمک به اتیوپی برای تحمیل خواست خود به دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست فوری مصر از اتحادیه آفریقا درباره سد النهضه

درخواست فوری مصر از اتحادیه آفریقا درباره سد النهضه