مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 11:322022-02-23پزشكي

39 هزار کودک در خراسان جنوبی غربالگری بینایی شدند


معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال 39 هزار و 500 کودک 3 تا 6 سال در استان مورد سنجش بینایی قرار گرفتند.

- جمیله رضازاده، معاون توانبخشی  بهزیستی خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهارداشت: در راستای شناسایی و تشخیص زودهنگام تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی در کودکان 3 تا 6 سال غربالگری بینایی انجام می شود.

وی افزود: علی رغم شیوع بیماری کرونا از ابتدای سال در استان تعداد 39 هزار 500 کودک در سطح یک، مورد غربال بینایی قرار گرفته اند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: از این تعداد حدود 3 هزار کودک( کودکان مشکوک به کم بینایی) برای معاینات بیشتر و دقیق تر به سطح دو غربال بینایی ارجاع شدند.

رضازاده یادآور شد: از ابتدای امسال تعداد 250 کودک دارای تنبلی چشم و 950 کودک نیز دارای اختلال بینایی بودند که مداخلات درمانی برای این کودکان در استان انجام شده است.

وجود 13 دستگاه غربالگری پیشرفته در خراسان جنوبی وی خاطرنشان کرد: 13 دستگاه غربالگری پلازاپتیکس مجهز و پیشرفته جهت اجرای برنامه غربالگری در خراسان جنوبی وجود دارد.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: همچنین 44 پایگاه دائمی و 680 پایگاه غیردائمی در استان به همشهریان خدمت ارائه می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

39 هزار کودک در خراسان جنوبی غربالگری بینایی شدند

39 هزار کودک در خراسان جنوبی غربالگری بینایی شدند