مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 07:222022-02-23اقتصادي

جنگلی که جور بی تدبیری ها را می کشد


معیشت جنگل نشینان و روستاییان به منابع طبیعی گره خورده است، این افراد برای تامین کوچکترین نیازهای خود از جمله سوخت، غذا، تامین معیشت و .

وابستگی شدیدی به جنگل و مرتع دارند، - این مسئله موجب می شود که جنگل نشینان تبر به دست بگیرند و تیشه بر ریشه درختانی بزنند که هر کدام از آن ها کوله باری از تاریخ بر دوش می کشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ در سالیان اخیر اقدامات متعددی برای جلوگیری از قطع درختان و تامین معیشت پایدار جنگل نشینان صورت گرفته است، یکی از این اقدامات برای کاهش وابستگی جنگل نشینان به جنگل، توزیع آبگرمکن های خورشیدی، تانکر نفت، پنل خورشیدی و سیلندر گاز است، اما به نظر می رسد این اقدامات نتوانسته از شیب تند تخریب جنگل ها و مراتع کم کند.

بخشی اعظمی از جنگل های بلوط زاگرس در چهارمحال و بختیاری واقع شده است، درختان بلوط یک ثروت عظمیم برای منابع طبیعی محسوب می شود و حفظ و حراست از این گونه جنگلی از اهمیت بالایی برخوردار است، اما شاهدیم که سودجویان اقدام به قطع درختان بلوط و قاچاق چوب و زغال می کنند و عملا جرایم در نظر گرفته شده برای متخلفان بازدارندگی آن چنانی ندارد.

تهیه غذا، گرمایش منزل، تهیه آب گرم برای شست وشو و استحمام و روشنایی از جمله مواردی است که عموما جنگل نشینان برای رفع این نیاز اقدام به قطع درختان جنگلی می کنند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگلی که جور بی تدبیری ها را می کشد

جنگلی که جور بی تدبیری ها را می کشد