مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 01:172022-02-22بين الملل

آمریکا به جبهه شرقی ناتو نیرو و تجهیزات نظامی می فرستد


به گفته یک مقام ارشد دفاعی آمریکا، واشنگتن 800 سرباز به کشورهای حوزه بالتیک و تا هشت فروند جنگنده اف-35 به چندین مکان عملیاتی در امتداد جناح شرقی ناتو می فرستد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش با بیان این که ولادیمیر پوتین (رییس جمهوری روسیه) در حال تهیه چارچوبی برای گرفتن سرزمین های بیشتر با اعمال زور است، افزود: دستور نقل و انتقال بیشتر نیروهای آمریکایی و تجهیزات نظامی در اروپا را داده ایم تا متحدان آمریکا در منطقه بالتیک، یعنی استونی، لتونی و لیتوانی تقویت شوند.

حال یک مقام ارشد دفاعی آمریکا در گفت وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که 800 سرباز پیاده و هشت جنگنده اف-35، بخشی از منظور بایدن از نقل و انتقال بیشتر نیروها هستند.

علاوه بر این، آمریکا 32 هلیکوپتر تهاجمی آپاچی ای اچ-64 را نیز از نقاطی در اروپا به این سه کشور بالتیک و لهستان خواهد فرستاد.

این مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: این نیروهای اضافی برای اطمینان دادن به متحدان ناتو، جلوگیری از هرگونه تجاوز احتمالی علیه کشورهای عضو این اتحاد و آموزش نیروهای کشورهای میزبان، تغییر موقعیت می دهند.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا به جبهه شرقی ناتو نیرو و تجهیزات نظامی می فرستد

آمریکا به جبهه شرقی ناتو نیرو و تجهیزات نظامی می فرستد