مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 11:122022-02-22اقتصادي

زباله گردی؛ شغل 14 هزار نفر/ رقم سود زباله، هوش از سرتان می برد


این رقم فقط برای زباله های شهر تهران که روزانه حدود 9 هزار تن است، برابر است با 20 میلیارد تومان در هر روز که رقم سالانه آن می شود هفت هزار میلیارد تومان! - این رقم فقط برای زباله های شهر تهران که روزانه حدود 9 هزار تن است، برابر است با 20 میلیارد تومان در هر روز که رقم سالانه آن می شود هفت هزار میلیارد تومان! خراسان نوشت: امروز کسی نیست که در کوچه و خیابان با پدیده زباله گردی و جمع آوری مواد بازیافتی برخورد نکرده باشد؛ افرادی از نوجوان گرفته تا سالخورده روی مخزن های زباله خم شده اند یا گونی های بزرگ و کثیف را از یک طرف خیابان به طرف دیگر می کشند و هراز گاهی ویدئوهایی از برخورد ماموران شهرداری با این افراد در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

با این حال سال هاست دست اندرکاران و کارشناسان حوزه های مختلف درباره لزوم سامان دهی این وضعیت اظهارنظر کرده و راهکار نیز ارائه داده اند، اما به نظر می رسد هنوز اقدامی جدی در این باره انجام نشده و همچنان زباله گردها زباله های بازیافتی را در قلمرو مشخص شده خود جمع آوری می کنند و در یک سیستم منظم اما غیررسمی برای کسب روزی می فروشند و به نوعی شغل آن ها زباله گردی شده است.

به تازگی هم مرکز پژوهش ها گزارشی با عنوان تحلیلی بر چالش های تقنینی و نظارتی سامان دهی کودکان زباله گرد در ایران منتشر کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زباله گردی؛ شغل 14 هزار نفر/ رقم سود زباله، هوش از سرتان می برد

زباله گردی؛ شغل 14 هزار نفر/ رقم سود زباله، هوش از سرتان می برد