مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 00:322022-02-21سياسي

حال تضرع در انسان باید ملکه شود


اهل سلوک وقت زیادی را در سجده می گذرانند لذا حال تضرع در انسان باید ملکه شود و در مقابل نزول بلاها شاکر و صبور باشد.

- آیت الله کمیلی خراسانی در رابطه با فصل نهم کتاب آداب الصلاه که موضوع آن درباره روایات مربوط به حضور قلب شخص نمازگزار است، عنوان کرد: امام (ره) با تأکید بر لزوم و وجوب عرفان، حال شخص نمازگزار را بیان می فرماید و تصریح می کنند که انسان می تواند با قصد قربت الهی همه اعمال خود را به صورت عبادت درآورد.

وی افزود: انسان نباید در نماز خود را ببیند و کاملاً باید از حالت انانیت و عالم نفس خارج شده و انقطاع تام به خدا پیدا کرده و فقط او را ببیند و این کار خیلی مشکل است و نیازمند سال ها مجاهدت با نفس است.

وی گفت: امام (ره) در ادامه فصل نهم می فرماید: انسان باید از حضور و محضر نماز غافل نشود و فقط خدا را ببیند و از وجود خودش و اشیا دست بکشد و نباید برای غیر خدا هیچ قدرت مستقلی ببیند که در این صورت شرک است و برای شخص عارف چنین چیزی بسیار مشکل است که چنین حالتی داشته باشد.

این فقیه عارف بابیان اینکه اگر انسان نتواند حضور خدا را در خود پیدا کند لااقل باید ایمان بیاورد به اینکه خود را در محضر او ببیند، اظهار کرد: امام (ره) می فرماید مرتبه دیگر که نازل تر است این است که انسان خود را در محضر خدا ببیند و ادب حضور را در پیشگاه الهی داشته با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال تضرع در انسان باید ملکه شود

حال تضرع در انسان باید ملکه شود