مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 19:472022-02-21بين الملل

بحران آب و تاثیر آن بر روابط ایران و عراق


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نقش آب در ایجاد و توسعه حیات و تمدن بشری امری مسلم و پر ارزش است و این عنصر در قالب آب های مرزی و رودخانه ای بیشترین درگیری های امنیتی و سیاسی را بین کشور ها بوجود آورده، - اختلاف برسر اروندرود (شط العرب) بین دو کشور ایران و عراق ریشه ای بسیار تاریخی دارد و بخش عمده این اختلافات بعد از تسلط امپراتوری عثمانی بر منطقه بین النهرین و قبل تشکیل ملت و دولت عراق وجود داشته و همواره مورد مناقشه در زمان عثمانی بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نقش آب در ایجاد و توسعه حیات و تمدن بشری امری مسلم و پر ارزش است و این عنصر در قالب آب های مرزی و رودخانه ای بیشترین درگیری های امنیتی و سیاسی را بین کشور ها بوجود آورده، خاورمیانه در منطقه ای قرار گرفته است که همواره با کمبود آب و خشکسالی نسبت به دیگر مناطق برخوردار بوده، خصوصا امروزه که با افزایش جمعیت و نیز تحول سبک و الگوی زندگی مواجه هستیم، نیاز به این مایع حیاتی افزایش یافته است و این عنصر عامل و متغیر تاثیرگزار در سیاست های کشور های منطقه گردیده است و عاملی پرتنش و بحران زا در خاورمیانه خواهد بود.

به طور کل و با توجه به گرمایش زمین و خشکسالی های اخیر، پیش بینی شده است که تنش و جنگ های قرن آینده بر سر آب خواهد بود نه نفت! برآورد قدر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران آب و تاثیر آن بر روابط ایران و عراق

بحران آب و تاثیر آن بر روابط ایران و عراق