مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 14:122022-02-21پزشكي

اثر تابش امواج وای فای بر حافظه کاری


اساس بحث اثرگذاری امواج الکترومغناطیس بر دستگاه عصبی این است که این امواج می توانند با ایجاد میدان مغناطیسی و الکتریکی بر فعالیت الکتریکی مغز تاثیر گذاشته و باعث تغییر در پتانسیل غشای نواحی مختلف سیستم عصبی شوند.

- براساس این پژوهش، بیشتر دانشمندان علوم شناختی بر این باورند که حافظه مهم ترین کارکرد شناختی انسان است و به نظر می رسد که اندیشه ها و تصورات ما حاصل عملکرد حافظه باشد و ادراک و اندیشه انسان از آن سرچشمه بگیرد.

محققان در پژوهشی با عنوان اثر تابش امواج وای فای بر حافظه کاری آورده اند، حافظه از پدیده های بی شمار هستی، واحدی یکپارچه می سازد.

تمام شناخت و تجارب ما از دنیای اطراف که پایه کلیه علوم علمی و عملی ماست، در حافظه ذخیره می شود.

این پژوهش توسط شهرام بهبهانیان دانشجوی دکتری علوم اعصاب شناختی، علیرضا مرادی استاد روان شناسی بالینی، رضا خسروآبادی استادیار گروه مدل سازی شناختی و وحید نجاتی دانشیار علوم اعصاب شناختی انجام شده که نشان می دهد، حافظه را می توان مجموعه متعدد بازتوانایی های شناختی دانست که اطلاعات را نگهداری و تجارب گذشته فرد را برای هدف کنونی وی بازسازی می کند.

دانشمندان حوزه شناختی، عموما، حافظه را که شامل فرایندهای اکتساب و ضبط، رمزگردانی، ذخیره و بازیابی اطلاعات است، توانایی ذخیره سازی، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر تابش امواج وای فای بر حافظه کاری

اثر تابش امواج وای فای بر حافظه کاری