مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 11:522022-02-21بين الملل

92 زخمی در تظاهرات گسترده روز گذشته در سودان


در تظاهرات روز گذشته سودان 92 نفر در شهرهای «خارطوم»، «بحری» و «ام درمان» زخمی شدند.

- به نقل از پایگاه خبری القدس العربی، کمیته پزشکان سودان صبح امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در تظاهرات گسترده روز گذشته مردم این کشور 92 نفر زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است که 71 نفر از افراد مذکور در شهر خارطوم پایتخت سودان، 18 نفر در شهر بحری واقع در شمال خارطوم و 3 نفر در شهر ام درمان واقع در غرب خارطوم زخمی شدند.

گفتنی است که روز یکشنبه هزاران معترض سودانی در مناطق خارطوم ، بحری و ام درمان دست به تظاهراتی گسترده زدند و خواستار دولت غیر نظامی، آزادسازی زندانیان سیاسی و مجازات عاملان قتل تظاهرات کنندگان شدند.

این درحالی است که عبدالفتاح البرهان رییس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور اخیرا اعلام کرده بود که در صورت برگزاری انتخابات یا اجماع ملی در کشور، ارتش از صحنه سیاسی خارج می شود.

البرهان با بیان اینکه ارتش متعهد به برگزاری انتخابات در اواسط سال 2023 است و تمایلی برای تمدید دوره انتقالی ندارد، بر آمادگی ارتش برای گفتگو در خصوص دوره انتقالی در صورت توافق، تاکید کرد.

تظاهرات علیه دخالت ارتش در امور دولت غیر نظامی در مناطق مختلف سودان از 25 اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون تقریباً هر روز برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

92 زخمی در تظاهرات گسترده روز گذشته در سودان

92 زخمی در تظاهرات گسترده روز گذشته در سودان