مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 11:022022-02-21بين الملل

پمپئو به تایوان می رود


وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ که نقش بسزایی در اتخاذ مواضع شدید ضد چینی این دولت داشت، دوازدهم تا چهاردهم اسفندماه برای دیدار با مقام های تایوان از این جزیره دیدن می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، به رغم هشدارهای چین به مقام های تایوان درباره در پیش گرفتن استقلال این جزیره از سرزمین اصلی چین و مخالفت های پکن با حمایت واشنگتن از تمایلات استقلال طلبانه تایوان، وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ قرار است به این جزیره سفر کند.

بنا بر گزارش رویترز، دولت تایوان اعلام کرد که مایک پامپئو وزیر خارجه سابق آمریکا و همسرش از سوم تا پنجم مارس (12 تا 14 اسفند ماه) به تایوان بروند.

قرار است پامپئو در این سفر با تسای اینگ-وی رییس جمهور تایوان دیدار کند.

مایک پامپئو در چهار سال دولت آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ابتدا رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بود و سپس به عنوان وزیر خارجه این کشور به عنوان دیپلمات ارشد دولت ترامپ فعالیت کرد.

بنا بر اعلام وزارت خارجه تایوان، مایک پامپئو وزیر خارجه دولت سابق آمریکا قرار است در سفر به تایوان با جوزف وو وزیر خارجه دیدار کند و همچنین در یک اندیشکده تایوانی سخنرانی کند.

در بیانیه وزارت خارجه آمده است: پامپئو وزیر امور خارجه سابق، دوست دیرینه و ثابت تایوان است و در زمان منصبش کمک های برجسته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پمپئو به تایوان می رود

پمپئو به تایوان می رود