مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 09:422022-02-21اقتصادي

5600 تن عسل در کرمانشاه تولید شد


به گفته کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، امسال بیش از 5600 تن عسل در استان تولید شد.

- سرگل رضایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: امسال 5688 تن عسل در زنبورستان های استان کرمانشاه تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی از جمله کشور عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس شده است.

رضایی با بیان اینکه امسال کاهش تولید عسل در استان را به دلیل خشکسالی شاهد بودیم، گفت: پیش بینی می شد امسال میزان تولید عسل در استان به حدود شش هزار تن برسد، اما به دلیل خشکسالی حادث شده و مشکلات مرتبط با آبرسانی به کندوها این هدفگذاری به طور کامل محقق نشد و اندکی کاهش تولید داشتیم به گفته کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، سال گذشته 5720 تن عسل در استان کرمانشاه تولید شده بود.

وی با بیان اینکه زنبورستانهای استان کرمانشاه 441 هزار و 739 کلنی دارند، گفت: اگرچه در همه شهرستانهای استان کندوی زنبور عسل داریم، اما بیشترین تولید عسل استان به شهرستان های صحنه و کنگاور اختصاص دارد.

رضایی عسل تولیدی در کرمانشاه را از جمله عسل های مرغوب در کشور برشمرد و گفت: استان کرمانشاه به دلیل وجود مراتع غنی و تنوع گیاهی فراوان و شهدخیز و همچنین شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب، یکی از مستعدترین مناطق برای پرورش زنبور عسل و تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5600 تن عسل در کرمانشاه تولید شد

5600 تن عسل در کرمانشاه تولید شد