مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 00:272022-02-20اقتصادي

لوله کشی در مرز آخرین بازمانده جنگل های نیمه گرمسیری دنیا...!


پارک ملی کرخه پس از یافتن آخرین بازمانده های گونه منحصر به فرد و در خطر انقراض گوزن زرد ایرانی در دهه 1330 ابتدا به عنوان پارک وحش و سپس در سال 1349 به عنوان پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده تبدیل شد، - لوله کشی در مرز آخرین بازمانده جنگل های نیمه گرمسیری دنیا.

! فعالیت ماشین آلات پیمانکار طرح آبرسانی غدیر در مرز پارک ملی کرخه ایسنا/خوزستان پارک ملی کرخه پس از یافتن آخرین بازمانده های گونه منحصر به فرد و در خطر انقراض گوزن زرد ایرانی در دهه 1330 ابتدا به عنوان پارک وحش و سپس در سال 1349 به عنوان پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده تبدیل شد، سپس در سال 1389 به پارک ملی ارتقا یافت.

جنگل های کرخه و دز آخرین بازمانده جنگل های نیمه گرمسیری دنیا هستند که در گذشته از سوریه تا ایران وسعت داشته است.

پارک ملی کرخه یکی از مناطق حفاظت شده برای تولید مثل گوزن زرد ایرانی است؛ جنگل های انبوه و متراکم آن مامنی برای این گوزن ها است که اکنون با قرار گرفتن مسیر طرح آبرسانی غدیر در این محدوده در خطر آسیب قرار گرفته است.

تخریب اراضی مجاور جنگل های کرخه به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از حدود یک هفته پیش عملیات طرح آبرسانی غدیر به مرز پارک ملی کرخه رسید که با اعتراض فعالان محط زیست هنوز اجرای این طرح در محدوده این پارک آغاز نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لوله کشی در مرز آخرین بازمانده جنگل های نیمه گرمسیری دنیا...!

لوله کشی در مرز آخرین بازمانده جنگل های نیمه گرمسیری دنیا...!