مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 00:172022-02-20بين الملل

تحرکات نظامی سربازان آمریکایی در نزدیکی مرز اوکراین


وزیر دفاع لهستان می گوید که سربازان آمریکایی در لهستان تمرینات خود را در نزدیکی مرز اوکراین آغاز کردند.

- به نقل از اسپوتنیک، ماریوش بلاشاک ، وزیر دفاع لهستان اعلام کرده است که سربازان آمریکایی که به تازگی وارد لهستان شده اند، رزمایش نظامی خود را در نزدیکی مرز با اوکراین از روز یکشنبه آغاز کردند.

بلاشاک در توییتی نوشت: در آخر هفته، سربازان لشکر هجدهم مکانیزه [ارتش لهستان] تمرینات مشترکی را در جنوب شرقی لهستان با سربازان آمریکایی لشکر 82 هوابرد [ارتش ایالات متحده] آغاز کردند.

واشنگتن نیروهای نظامی خود را به لهستان و رومانی اعزام کرده و همزمان مسکو را به استقرار بیش از 140 هزار نیرو در مرز اوکراین و سازماندهی تحرکات در دونباس به عنوان بهانه ای برای حمله به اوکراین متهم می کند.

در واقع چندین ماه است که ایالات متحده، انگلیس، کانادا، لهستان و کشورهای حوزه بالتیک به اوکراین تسلیحات می رسانند تا از حمله ادعایی روسیه جلوگیری کنند.

با این حال روسیه بارها هرگونه قصدی برای حمله به اوکراین را رد و تاکید کرده که این استقرار ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور است که ثبات در شرق اروپا را تضعیف می کند.

روزهای گذشته نیز بحران در دونباس تشدید شده، به طوری که مقامات دونتسک و لوگانسک از گلوله باران شدید توسط توپخانه و خمپاره اوکراین خبر می ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحرکات نظامی سربازان آمریکایی در نزدیکی مرز اوکراین

تحرکات نظامی سربازان آمریکایی در نزدیکی مرز اوکراین