مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 15:022022-02-20اقتصادي

تعرفه انرژی مشترکان پرمصرف برق افزایش خواهد یافت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا جلایر، با اشاره به اینکه این مصوبه همزمان با سراسر کشور از ابتدای بهمن ماه سال جاری در استان فارس نیز به مرحله اجرا درآمده است، افزود: بر اساس این مصوبه، مشترکان پرمصرف، مشمول افزایش هزینه های مصرف برق خواهند شد.

جلایر اظهار داشت: در آیین نامه ابلاغی، بهای انرژی مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می کنند، تغییری نخواهد داشت و صرفا نحوه محاسبه مصارف مازاد بر الگوی مصرف برق مشترکان پرمصرف، تغییر کرده و به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 70 درصد از مشترکان خانگی این شرکت در استان فارس در حد الگوی مصرف، از برق استفاده می کنند که مشمول افزایش تعرفه نشده و تغییری در نحوه محاسبه قبوض برق آنان انجام نخواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه تلاش وزارت نیرو بر این است که با ایجاد سیاست های تشویقی مشترکان پرمصرف را به سمت کاهش و مدیریت مصرف سوق دهد، افزود: مشترکانی که در مرز بیش از الگوی مصرف قرار دارند می توانند با برخی اقدامات ساده، همچون بهره گیری حداکثر از نور طبیعی روز، استفاده از لامپ های ال ای دی، خاموش کردن روشنایی های غیر ضرور و اضافه، استفاده بهینه از لوازم برقی پرمصرف مثل اتو، لباسشویی، ماشین ظرفشویی در ابتدای صبح یا اواخر شب و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعرفه انرژی مشترکان پرمصرف برق افزایش خواهد یافت

تعرفه انرژی مشترکان پرمصرف برق افزایش خواهد یافت