مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 13:122022-02-20سياسي

تغییر ساعت رسمی کشور متوقف می شود؟


طرح تغییر ساعت رسمی کشور در دستور کار این هفته مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، طبق دستورکار اعلامی جلسات این هفته مجلس، طرح تغییر ساعت رسمی کشور در دستورکار نمایندگان قرار دارد.

دستورکار جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری از روزهای یکشنبه تا پنجشنبه (اول تا پنجم اسفند) اعلام شد که گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح تغییر ساعت رسمی کشور در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی قرار دارد.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس درباره این طرح، گفت: قانون تغییر ساعت رسمی کشور در سال 1386 بر اساس طرح فرانسوی ها در قرن هجدهم توسط مجلس هشتم تصویب شد.

وی افزود: در آن زمان فرانسوی ها با تغییر ساعت رسمی کشورشان قصد صرفه جویی در مصرف شمع و به حداقل رساندن کاهش اتلاف انرژی داشتند اما برخی از کشورهای اروپایی به واسطه مسائل اقتصادی معتقد بودند که زود خوابیدن و سرکار رفتن موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: اوایل قرن بیستم که بحث انرژی الکتریسیته به وسط آمد و تصمیم بر این شد با تغییر ساعت رسمی کشورها، کاهش ساعت فعالیت های اداری و استفاده کمتر از وسایل انرژی گرمایشی و سرمایشی این امر مهم را محقق کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر ساعت رسمی کشور متوقف می شود؟

تغییر ساعت رسمی کشور متوقف می شود؟