مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 12:572022-02-20اقتصادي

تولید سالانه 2.5 میلیون گل شاخه بریده در همدان


مسئول امور گلخانه ای و باغبانی جهاد کشاورزی همدان از تولید سالانه بیش از دو و نیم میلیون گل شاخه بریده در همدان خبر داد و گفت: گل های رز شاخه بریده همدان به تهران و در برخی موارد به سایر کشورها صادر می شود.

- علیرضا ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا افزود: اگرچه گل های رز شاخه بریده همدان از نظر عطر و کیفیت نسبت به گل های وارداتی به استان بهتر است، اما سهم بسیار کمی از آن برای بازار همدان است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: سه هکتار سطح زیر کشت گل های شاخه بریده در استان وجود دارد و عمده گل های شاخه بریده استان همدان به انواع گل رز شاخه بریده اختصاص دارد.

وی ادامه داد: استان همدان علاوه بر تولید گل و گیاهان زینتی، 56 واحد گلخانه و فضای باز در بخش تولیدات گل و گیاه زینتی با سطحی معادل 11 هکتار فعالیت می کنند.

ابراهیمی یادآور شد: این گلخانه ها به طور مستقیم برای 220 نفر اشتغال ایجاد کرده است همچنین در بین تولیدات بخش کشاورزی تولید گل و گیاهان زینتی یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین بخش های کشاورزی به شمار می رود.

مسئول امور گلخانه ای و باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در زمینه گل های آپارتمانی در استان همدان در سطحی حدود یک هکتار دارای تولید 900 هزار گل های آپارتمانی از انواع مختلف در سال هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 2.5 میلیون گل شاخه بریده در همدان

تولید سالانه 2.5 میلیون گل شاخه بریده در همدان