مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 12:422022-02-20اقتصادي

پیش بینی 4 برابری سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال 1401


مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور پیش بینی کرد که مبارزه با ملخ صحرایی برای سال 1401 در سطحی افزون بر 80 هزار هکتار باشد که چهار برابر سال 99 است.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سعید معین نمینی از حمله احتمالی ملخ صحرایی در اوایل و اواسط فروردین ماه 1401 خبر داد و گفت: با احتمال بیش از 50 درصد شاهد حمله ملخ صحرایی به کشورمان خواهیم بود.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور ضمن اطمینان از مبارزه به موقع و کافی در زمان حمله ملخ صحرایی، افزود: برای امسال در سطح 19 هزار و سه هکتار مبارزه با ملخ صحرایی انجام شد و اجازه ورود این آفت به مزارع و باغ ها داده نشد.

معین با بیان اینکه پیش بینی می شود مبارزه با ملخ صحرایی برای سال آینده در سطحی بیش از 80 هزار هکتار باشد، تصریح کرد: براساس شعار سازمان خواروبار جهانی، اگر احتمال پنج درصدی حمله ملخ صحرایی وجود داشته باشد باید 100 درصد آمادگی برای آن تدارک دیده شود.

وی یادآور شد: در ماه پایانی حضور دولت قبل، 50 میلیارد تومان برای مبارزه با ملخ صحرایی تصویب شد و در مهر ماه 10 میلیارد از آن تخصیص یافت که در استان ها برای آمادگی مبارزه و تجهیز امکانات تقسیم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی 4 برابری سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال 1401

پیش بینی 4 برابری سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال 1401