مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 23:372022-02-19اجتماعي

اجرای بذرکاری در اراضی مرتعی جغتای در سطح 39 هکتار


سومین پویش بذرکاری در اراضی مرتعی روستای دستوران در سطح 39 هکتار برگزار شد.

- علی دستورانی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جغتای، گفت: هدف از اجرای این پویش ها تلاش برای جلب و جذب مشارکت آحاد مردم در حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی است.

وی ادامه داد: در پویش بذرکاری مرحله اول و دوم 9 هکتار و در این پویش نیز 30 هکتار و جمعا 39 هکتار از اراضی مرتعی به وسیله مردم محلی و مسئولان در سطح عرصه ها بذرکاری و بذرپاشی با گونه های ارس، نسترن وحشی، زرشک کوهی به همراه آتریپلکس و باریجه انجام گرفت.

دستورانی ابراز امیدواری کرد، با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با دامداران و مرتع داران روستای دستوران تا پایان سال جاری سطح بذرکاری اراضی مرتعی به 100 هکتار خواهد رسید که غالبا با بذور مرتعی النگاتوم و سه کاسه بذرپاشی انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: روستای دستوران 1200 نفر جمعیت دارد که 5000 واحد دامی دارند و از راه دامداری و کشاورزی معیشت شان تامین می شود.

براساس گزارش روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جغتای رییس این اداره یادآور شد: با توجه به وسعت 175 هزار هکتاری شهرستان که 133 هزار هکتار آن اراضی ملی است، ضرورت حفظ و صیانت از این سرمایه کلان نیازمند حمایت و برنامه ریزی دقیق از یک سو و جلب مشارکت مردم از سوی دیگر مهم و ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای بذرکاری در اراضی مرتعی جغتای در سطح 39 هکتار

اجرای بذرکاری در اراضی مرتعی جغتای در سطح 39 هکتار