مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 18:522022-02-19اقتصادي

تسهیل در تردد زمینی مسافران از مرزهای ایران و عراق


کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان تنها مرجع رسمی صدور گواهی نامه رانندگی بین المللی و پلاک ترانزیت در کشور، مذاکره و پیگیری تسهیل در تردد مسافران از مرزهای زمینی ایران و عراق را آغاز کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، از آنجایی که طبق اعلام مقامات رسمی دو کشور ایران و عراق از 13 اسفندماه 1400 ویزای تردد زمینی برای زوار ایرانی لغو خواهد شد، پیش بینی می شود آمار رفت و آمدهای زمینی به شدت افزایش یابد.

بنابراین مدیران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به منظور تسهیل در سفرهای زمینی اتباع دو کشور با انوع خودرو و بررسی موانع و مشکلات ورود موقت و خروج وسایط نقلیه مسافران خارجی از عراق به ایران و بالعکس، همچنین ارائه پیشنهاد برای بهبود رویه و هماهنگی‏های بعدی، با مقامات مرتبط با این موضوع در ایران و عراق دیدار و گفت وگو کردند.

قوانین و مقررات عبور و مرور بین‏المللی وسایط نقلیه موتوری، معافیت سوخت همراه خودروهای سواری خروجی از مرزهای کشور، تعیین ارزش پایه خودروهای ورود موقت، پنجره واحد تجارت فرامرزی‏گمرک، ممنوعیت ورود موقت مسافران خارجی به ایران با خودروهای لوکس و گران قیمت، اطلاع رسانی به مسافران خارجی درباره ترخیص‏کاران مجاز در گمرکات مرزی و ضرورت دسترسی آسان به سیم کارت تلفن همراه در خط مرزی، از مهمترین موضوعات مورد بحث و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیل در تردد زمینی مسافران از مرزهای ایران و عراق

تسهیل در تردد زمینی مسافران از مرزهای ایران و عراق