مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 16:422022-02-19اقتصادي

دستگاه خشک کن انجمادی ویژه مواد غذایی رونمایی شد


محققان موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی موفق به تولید «دستگاه خشک کن انجمادی ویژه مواد غذایی» شدند که توسط معاون وزیر علوم رونمایی شد.

- به نقل از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم در حاشیه بازدید از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از دستگاه خشک کن انجمادی مواد غذایی که بر اساس نیاز صنعت غذای کشور طراحی و ساخته شده، رونمایی کرد.

دکتر سید مهدی میرزابابایی مدیر گروه طراحی ماشین آلات مواد غذایی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در این مراسم گفت: سالیانه حدود 35 درصد محصولات کشاورزی به صورت ضایعات هدر می روند که صنایع تبدیلی با جلوگیری از ضایع شدن محصولات کشاورزی می تواند حجم ضایعات کشاورزی را به حدود 10 درصد در سال کاهش دهند.

وی ادامه داد: خشک کردن محصولات غذایی می تواند در کاهش ضایعات کشاورزی تاثیر چشمگیری داشته باشد.

این صنعت در بسیاری از زمینه ها همانند تولید میوه خشک در مقیاس خانگی قابلیت پیاده سازی دارد، از این رو می تواند به سرعت در بین کشاورزان گسترش یابد.

میرزابابایی با بیان اینکه کاربرد اصلی دستگاه خشک کن انجمادی خشک کردن و افزایش عمر ماندگاری محصولات غذایی است، افزود: در حال حاضر بهترین روش برای افزایش زمان ماندگاری محصولات روش خشک کردن انجمادی است چراکه کیفیت محصولات خشک ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه خشک کن انجمادی ویژه مواد غذایی رونمایی شد

دستگاه خشک کن انجمادی ویژه مواد غذایی رونمایی شد