مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 15:072022-02-19اجتماعي

تهیه نقشه جامع گسل های مکران از سوی پژوهشگاه زلزله


معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله از اجرای مطالعات جامع در منطقه مکران خبر داد و گفت: طی اجرای این مطالعات علاوه بر تهیه بانک داده نقشه گسل های مکران موفق به تهیه بانک داده از این منطقه شدیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر محمد تاتار در سمینار بازنگری لرزه خیزی سواحل مکران برای برآورد خطر زمینلرزه که به صورت آنلاین از سوی این پژوهشگاه برگزار شد، از اجرای مطالعات جامع در زمینه لرزه خیزی منطقه مکران خبر داد و گفت: اولین گام برای اجرای این مطالعات، تهیه کاتالوگ جامع از زلزله های تاریخی و دستگاهی در زون مکران و ناحیه فرورانش مکران بود که برای این منظور در 3 مرحله اقدام به تهیه این کاتالوگ ها کردیم.

وی اولین مرحله را جمع آوری کلیه کاتالوگ های منطقه عنوان کرد و افزود: این کاتالوگ ها شامل کاتالوگ های داخلی موجود در پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی، شبکه لرزه نگاری کشوری تا کاتالوگ های شناخته شده در جهان و یکسری از کاتالوگ هایی که توسط یکسری از شبکه های لرزه نگاری کشورهای اطراف تهیه می شود و اطلاعات مشترک در این کاتالوگ را استخراج کرده و در نهایت کاتالوگی در این بخش تهیه شد.

تاتار ادامه داد: در مرحله دوم در جهت تدقیق مکان یابی زمینلرزه ها، داده های 3 شبکه لرزه نگاری پژوهشگاه زلزله، شبکه لرزه نگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه نقشه جامع گسل های مکران از سوی پژوهشگاه زلزله

تهیه نقشه جامع گسل های مکران از سوی پژوهشگاه زلزله