مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 11:122022-02-19اقتصادي

خوزستان 8 کانون شیوع زنگ زرد دارد/ کانون کوبی بیماری در هندیجان


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در روستای سویره در دهستان ده ملا شهرستان هندیجان، برای اولین بار در سال زراعی جاری بیماری زنگ زرد گندم در 26 بهمن ماه شناسایی و کانون کوبی شد.

- ایسنا/خوزستان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در روستای سویره در دهستان ده ملا شهرستان هندیجان، برای اولین بار در سال زراعی جاری بیماری زنگ زرد گندم در 26 بهمن ماه شناسایی و کانون کوبی شد.

محسن حسنی در گفت و گو با ایسنا در خصوص بیماری زنگ زرد گندم در خوزستان اظهار کرد: بیماری زنگ زرد گندم یکی از مهمترین بیماری های قارچی گندم است که در صورت عدم مبارزه با آن می تواند آسیب بسیار زیادی را به محصول استراتژیک گندم وارد کند.

در این زمینه توسط شبکه های مراقبت و پیش آگاهی گیاه پزشکی گندم، اولین علائم ظهور این بیماری بسیار مخرب گندم در سطح کشور، در خوزستان شناسایی و کانون کوبی شد.

وی افزود: این بیماری در تمام کشور وجود دارد و باید به صورت مرتب مورد پایش و پیش آگاهی قرار بگیرد و به محض مشاهده علائم، دستور مبارزه با آن صادر شود و با سموم مناسب مقابله با آن بگیرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به شرایط اپیدمی این بیماری گفت: در شرایطی که حدود 5 روز، رطوبت هوا در محدوده 70 درصد و دمای هوا بین 8 تا 15 درجه سانتیگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوزستان 8 کانون شیوع زنگ زرد دارد/ کانون کوبی بیماری در هندیجان

خوزستان 8 کانون شیوع زنگ زرد دارد/ کانون کوبی بیماری در هندیجان