مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 09:222022-02-19پزشكي

راهکار بر چیده شدن انگ اجتماعی از جامعه


مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: پنهان کاری بیماران مبتلا به اختلالات روانی از ترس انگ اجتماعی یا استیگما وضعیت آنها را وخیم تر می کند.

- دکتر مهتا سنگستانی به ایسنا گفت: ترس از انگ اجتماعی یا استیگما موجب پنهان کردن بیماری توسط بیماران مبتلا به اختلالات روانی می شود و این موضوع وضعیت آنها را وخیم تر می کند.

وی افزود: افرادی که مبتلا به بیماری جسمانی هستند احساس شرم و برچسب خوردن در جامعه را نداشته و ممکن است هنگام مواجه شدن با مشکل، از افراد سالم درخواست حمایت و کمک کنند در حالیکه بیماران مبتلا به اختلالات روانی بیماری خود را در جامعه و حتی در برخی موارد از خانواده خود پنهان می کنند که ادامه این روند وضعیت آنها را بدتر می کند.

سنگستانی خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به اختلالات روانی در برخی موارد در صورت ادامه عدم مطرح کردن بیماری در بین خانواده خود، ممکن است رفتارهای آسیب زا نسبت به خود داشته باشند همچنین ترس از قضاوت شدن داشته و سعی بر پنهان کردن مشکل روحی خود دارند.

وی ادامه داد: رفتارهای آسیب زا می تواند شامل سوء مصرف مواد مخدر و به پیوست آنها اعتیاد باشد همچنین آسیب جسمانی به بدن از دیگر رفتارهای آسیب زاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار بر چیده شدن انگ اجتماعی از جامعه

راهکار بر چیده شدن انگ اجتماعی از جامعه