مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 بهمن 1400 ساعت 14:422022-02-18بين الملل

مذاکرات سه کشور برای واردات مجدد نفت از ایران


پالایشگاه های کشورهای هند، ژاپن و کره جنوبی مذاکرات برای واردات مجدد نفت از ایران را آغاز کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، خبرگزاری رویترز از مذاکرات پالایشگاه های کشورهای هند، ژاپن و کره جنوبی با ایران برای واردات مجدد نفت از ایران خبر داده و پایگاه Oilprice نیز اعلام کرده که ایران بلافاصله پس از توافق در مذاکرات رفع تحریم ها صادرات نفت خود را افزایش خواهد داد.

رویترز نوشته است که پالایشگاه های کشورهای هند، ژاپن و کره جنوبی که به طور سنتی خریداران بزرگ نفت ایران هستند، مایلند در صورت توافق برای احیای توافق هسته ای 2015، واردات از ایران را از سر بگیرند که می تواند راه را برای عرضه بیشتر در بازارهای جهانی و کاهش قیمت ها هموار کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، اکثر خریداران آسیایی واردات نفت از ایران را در سال 2019 پس از خروج ترامپ از توافق هسته ای با ایران و اعمال مجدد تحریم ها بر صادرات نفت تهران متوقف کردند.

با چشم انداز یک توافق جدید با ایران، کره جنوبی که قبلاً یکی از مشتریان اصلی نفت تهران در آسیا بود، روز چهارشنبه گفت که مذاکراتی را در سطح کاری برای ازسرگیری واردات نفت خام ایران انجام داده است.

رییس پالایشگاه بزرگ ژاپنی Eneos Holdings Inc هم اعلام کرده در صورت دستیابی به توافق برای احیای توافق هسته ای 2015، واردات نفت از ایران را از سر خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکرات سه کشور برای واردات مجدد نفت از ایران

مذاکرات سه کشور برای واردات مجدد نفت از ایران