مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 23:372022-02-16اقتصادي

13 هزار مسکن روستایی در آذربایجان غربی مقاوم سازی شد


مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی از مقاوم سازی 13 هزار مسکن روستایی استان طی سالجاری خبر داد.

- ، محمود بدلی در خصوص آخرین وضعیت مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی استان افزود: از مجموع مقاوم سازی سالانه 200 هزار واحد روستایی در کشور، سهمیه این استان امسال 13 هزار واحد بوده که معادل هفت درصد است.

وی ادامه داد: برای مقاوم سازی هر واحد مسکن روستایی امسال تسهیلات بانکی از 500 میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش یافته و این امر زمینه ای برای توسعه مقاوم سازی مساکن روستایی شده و مدت بازپرداخت این تسهیلات از 15 سال به 20 سال افزایش یافته و کارمزد آن هم پنج درصد است.

بدلی، با بیان اینکه از ابتدای طرح مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی تاکنون 89 هزار واحد در سطح استان مقاوم سازی شده و به بهره برداری رسیده است، افزود: تاکنون 258 هزار و 445 واحد مسکونی روستایی در دو هزار و 900 روستای آذربایجان غربی پایش و شناسایی شده که بیشتر آنها در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله کم دوام یا بی دوام است.

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی درآذربایجان غربی، بیش از 107 هزار نفر برای استفاده از این تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان ها مراجعه کرده و پس از بررسی های لازم 100 هزار متقاضی واجد شرایط به بانک های عامل معرفی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

13 هزار مسکن روستایی در آذربایجان غربی مقاوم سازی شد

13 هزار مسکن روستایی در آذربایجان غربی مقاوم سازی شد