مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 17:422022-02-16اقتصادي

40 درصد دانش آموختگان دانشگاهی کاشان بیکار هستند


حدود 40 درصد دانش آموختگان دانشگاهی کاشان بیکار هستند.

- ، محمدشریف زارعی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با جمعی از مدیران و پرسنل دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه های جامعه دانشگاهی و خانواده های آنها اشتغال بعد از فارغ التحصیلی است، اظهار داشت: کاشان یک شهر صنعتی است و آمار بیکاری در بین افراد دیپلم و زیردیپلم بسیار پایین است ولی در بین دانش آموختگان دانشگاهی آمار بیکاری بالا است.

وی با بیان اینکه حدود 40 درصد دانش آموختگان دانشگاهی در کاشان بیکار هستند، ابراز داشت: به نظر می رسد با ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت و راه اندازی هسته های مختلف فن صنعت بتوان تا حد زیادی این آمار را کاهش داد.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به تجربه خوب دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: دانشجویان این دانشگاه همزمان با تحصیل آموزش های عملی و کاربردی را فرا می گیرند و این باعث می شود که دانش آموختگان این دانشگاه بازار کار خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه این تجربه در سطح دنیا پیاده و به بهترین نحو جواب نیز داده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه باید به صورت مداوم در حال تولید ثروت باشد این در حالی است که در دانشگاه های ایران این واقعیت اصلاً وجود ندارد و از سویی دیگر دانشگاه ها وابسته به بودجه دولتی هم هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد دانش آموختگان دانشگاهی کاشان بیکار هستند

40 درصد دانش آموختگان دانشگاهی کاشان بیکار هستند