مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 16:222022-02-16سياسي

بی سوادی رسانه ای چه آسیبی می زند؟


نداشتن سواد رسانه ای باعث ایجاد یک ولنگاری در حوزه فضای مجازی می شود و در نتیجه شاهد خلق ارزش های جدید می شویم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، نشست علمی سواد رسانه ای و سواد فضای مجازی با تاکید بر لزوم آموزش سواد رسانه ای به مسئولان، مدیران و عموم مردم برگزار شد.

در این نشست که دبیری آن را دکتر حمید ضیایی پرور استاد علوم ارتباطات بر عهده داشت محورهایی چون ضرورت و اهمیت آموزش سواد رسانه ای در کشور و برنامه های گروه های غیردولتی برای ترویج این مهم در جامعه بررسی شد.

امیدعلی مسعودی رییس انجمن سواد رسانه ای ایران در نشست سواد رسانه ای و سواد فضای مجازی، بر لزوم کسب مهارت سواد رسانه ای برای جلوگیری از درگیری با مشکلاتی چون کلاهبرداری های اینترنتی، اعتیاد اینترنتی و بعضاً روابط خارج از عرف در فضای مجازی  تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در دنیای حاضر ما دچار انزوای فضای مجازی شده ایم گفت: هرچند فضای مجازی به برگزاری دوره های آموزشی، زنده ماندن کسب و کارها و حتی ارتباطات میان افراد در زمان کرونا کمک بسیار کرد اما  به کمک سواد رسانه ای می توانیم از آسیب های اجتماعی، عصبی و جسمی پدیده فضای مجازی جلوگیری کنیم.

  مسعودی با اشاره به اینکه گسست فکری و عاطفی بدترین اتفاق بی سوادی در فضای مجازی است و این موضوع بنیاد خانواده را تهدید می کند، سواد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی سوادی رسانه ای چه آسیبی می زند؟

بی سوادی رسانه ای چه آسیبی می زند؟