مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 15:272022-02-16اقتصادي

نباید در تولید و تجارت زعفران، پسته و فرش احساسی عمل کرد


عضو هیات رییس شورای ملی زعفران می گوید زعفران، پسته و فرش جزو کالاهایی هستند که باید برای تولید و تجارت آنها برنامه مشخصی داشت و احساسی عمل نکرد.

- عضو هیات رییس شورای ملی زعفران می گوید زعفران، پسته و فرش جزو کالاهایی هستند که باید برای تولید و تجارت آنها برنامه مشخصی داشت و احساسی عمل نکرد.

علی حسینی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه برداشت زعفران از آبان ماه شروع می شود و تا آذر ادامه دارد، گفت: در حال حاضر هیچ زعفرانی بر زمین نمانده یعنی یا صادرکنندگان و سرمایه گذاران آن را خریداری کرده اند و یا دست کشاورزان است.

وی ادامه داد: امسال قیمت زعفران بالا رفت، زیرا چند سالی بود که تغییری نکرده بود و تولیدکنندگان توقع داشتند که قیمت ها حداقل نسبت به تورم افزایش داشته باشد.

البته بخشی از افزایش قیمت ها نیز به خشکسالی و به تبع آن کاهش تولید مربوط می شود.

عضو هیات رییسه شورای ملی زعفران اضافه کرد: امسال به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی در برخی از مناطق زعفران کاری، تولید تا 70 درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه قیمتی که بر روی زعفران گذاشته شد اگر چه توانست تا حدی تولید کننده را راضی کند، اما همیشه تولیدکنندگان علاقه مند به افزایش قیمت هستند، خاطرشان کرد: قیمت ها اگر متعادل، منصفانه و برابر با زحمتی که تولیدکننده می کشد، تعیین شود ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نباید در تولید و تجارت زعفران، پسته و فرش احساسی عمل کرد

نباید در تولید و تجارت زعفران، پسته و فرش احساسی عمل کرد