مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 12:572022-02-16اجتماعي

اقدامات شهرداری تهران برای عبور از سال پرتنش آبی کشور


معاون پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به مشکلات کم آبی بر لزوم آبیاری فضای سبز شهری تاکید کرد و گفت: در سال های اخیر اقدامات موثری در زمینه توسعه سیستم های نوین آبیاری، - ایجاد فضای سبز سازگار با محیط و اقلیم شهر تهران، استفاده از گونه های گیاهی کم آب بر و روش آبیاری تحت فشار، احداث پارک بدون چمن و کاهش برنامه چمن کاری بین 10 تا 15درصدی در مناطق را انجام شده است که مجموعه این اقدامات می تواند کمک کند تا این سال آبی پرتنش را پشت سر گذاریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا سعید احمری با اشاره به شرایط کم آبی سال جاری نقش شهرداری ها در توسعه فضای سبز سازگار با اقلیم و استفاده از روش های نوین آبیاری فضای سبز اظهارکرد: نقش مردم در کاهش مصرف آب در شهر تهران بسیار حایز اهمیت است.

در سطح کشور حدود 80 تا 90 درصد آب شیرین در بخش کشاورزی مصرف می شود اما در شهر تهران در بخش آب شرب با تنش بیشتری مواجه هستیم و دغدغه کمبود آب پشت سدها بیشتر متوجه مصارف شهروندان در منازل است.

وی افزود: ایران در کمربند خشک و نیمه خشک جهان قرار دارد بنابراین لازم است توجه بیشتری به توسعه فضای سبز متناسب با اقلیم و کاهش مصرف بی رویه آب داشته باشیم.

از آنجایی که بخش بیشتر مصرف آب در شهر تهران مربوط به آب شرب و منازل است، کاهش مصرف در هر نوعی ضرورت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات شهرداری تهران برای عبور از سال پرتنش آبی کشور

اقدامات شهرداری تهران برای عبور از سال پرتنش آبی کشور