مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 08:572022-02-16اقتصادي

گرانی گوشت موجب کاهش پوست مورد نیاز صنعت چرم است


عمده تولید چرم کشور در سه شهر تبریز، تهران و مشهد انجام می گیرد که از این بین تبریز به عنوان تولیدکننده چرم سنگین (رویه گاوی، سراجی، رومبلی)، - عمده تولید چرم کشور در سه شهر تبریز، تهران و مشهد انجام می گیرد که از این بین تبریز به عنوان تولیدکننده چرم سنگین (رویه گاوی، سراجی، رومبلی)، تهران چرم سبک و سنگین (گوسفندی، گاوی، آستری) و مشهد چرم سبک (بزی، گوسفندی، آستری کفش) شناخته می شوند.

مدیرعامل شهرک چرمشهر تبریز اعلام کرد: گرانی گوشت باعث کاهش کشتار دام در کشور شده و همین موضوع مشکلات جدی در تأمین مواد خام همچون پوست مورد نیاز واحد های چرم سازی ایجاد کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا مهدی امینی در یک گفت و گوی خبری افزود: سازمان دامپزشکی کشور واردات پوست گاو را ممنوع کرده بود، در نتیجه به علت پایین بودن میزان تولید داخلی این بخش با کمبود مواجه شد.

وی اضافه کرد: حالا هم واردات داریم، اما طبق قانون تنها واحد های حقوقی قادر به وارادت هستند، در حالی که بیش از 95 درصد واحد های تولید چرم حقیقی است و این یعنی جفا در حق آنها، چون مجبور هستند با واسطه خرید کنند.

مدیر عامل شهرک چرمشهر تبریز درباره وضعیت شهرک نیز گفت: مکان یابی و احداث کارخانه ها از سال 1362 آغاز شد؛ در سال 1385 با پشتکار فعالان چرمشهر، این شهرک به عنوان نخستین شهرک صنعتی تخصصی با گرفتن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی گوشت موجب کاهش پوست مورد نیاز صنعت چرم است

گرانی گوشت موجب کاهش پوست مورد نیاز صنعت چرم است