مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 08:222022-02-16اقتصادي

20 ذخیره گاه جنگلی جدید در کردستان شناسایی شد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 56 ذخیره گاه جنگلی در راستای حفاظت از گونه های مهم ژنتیکی جنگلی در کردستان وجود دارد گفت: - در قالب طرح 3 در 14 در 1400، تعداد 20 ذخیره گاه جنگلی جدید دیگر در کردستان شناسایی شد.

سعدی نقشبندی اظهار کرد: در راستای برنامه های اجرایی شعار سال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، به نام طرح 3 در 14 در 1400، در سال جاری 15 هزار هکتار به ذخیره گاه های ژنتیکی جنگلی استان اضافه و تعداد ذخیره گاه های جنگلی به 56 منطقه افزایش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیز داری استان کردستان، وی افزود: ذخیره گاه به منطقه یا مناطقی از عرصه خشکی و یا در دریا اطلاق می شود که از اکوسیستم ها یا گونه های نمونه یا استثنایی برخوردار هستند، ذخیره گاه های جنگلی الگوهای کوچک شده ذخیره گاه های بیوسفر هستند که در آن گونه های منحصر به فرد و کمیاب و یا گونه های رو به انقراض به صورت طبیعی رویده اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه در یکی از عناوین برنامه های اجرایی شعار سال سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور، به نام طرح سه در چهار در 1400 در قسمت شعار تولید امور مربوط به جنگل در نظر گرفته شده است، بیان کرد: گونه های بنه، تنگرس، گلابی جنگلی، نارون، س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 ذخیره گاه جنگلی جدید در کردستان شناسایی شد

20 ذخیره گاه جنگلی جدید در کردستان شناسایی شد